Cuvantul "Apostol" inseamna "trimis". El priveste in primul rand pe cei doisprezece Apostoli, care au fost trimisi la propovaduire de Insusi Domnul nostru Iisus Hristos. Acestia sunt: Petru si Andrei, Iacov si Ioan, Filip si Vartolomeu, Toma si Matei, Iacov al lui Alfeu si Levi, ce se zice Tadeu, Simon Cananeul (Zilotul) si Iuda Iscarioteanul (Matei 10, 2-4; Luca 6, 14-15; Faptele Apostolilor 1, 13). Acesta din urma, dupa tradarea si moartea Mantuitorului, a fost inlocuit cu Matia (faptele Apostolilor 1, 16; 23-26).
"Apostol", in intelesul deplin al cuvantului, este si Sfantul Pavel, chemat in chip minunat pe drumul Damascului.
"Apostoli" sunt si cei saptezeci (si doi), a caror misiune e descrisa pe larg la Luca 10, 1-14, apoi cei trecuti de Sfantul Apostol Pavel in lista celor invredniciti de darurile duhovnicesti (1 Corinteni 12, 28), cei notati in Scrierile Parintilor Apostolici si in intelesul mai larg, multi dintre cei care, mai tarziu, au contribuit la crestinarea popoarelor pagane.
Orice biserica sau manastire a fost inaltata de cineva, numit ctitor sau fondator.
Ctitorul este cel care a avut initiativa de a ridica sfantul lacas si care a facut tot ce a putut pentru construirea lui. Dar tot ctitor se numeste si cineva care a reconstruit o biserica veche, afectata de trecerea timpului, inzestrand-o cu cele necesare.
Oriude veti merge, la tot pasul, se va ivi in calea voastra si o biserica. Poate fi o catedrala impunatoare din mijlocul unui oras agitat sau in schit micut si simplu, uitat de timp, undeva in creierii muntilor; poate fi bisericuta mica din satul bunicilor sau cea mai mandra manastire, de care toata lumea a auzit. Oricare dintre ele ar fi, apropie-te si trece-i pragul. Intreaba cine a construit-o si in ce imprejurari. Vei afla lucruri minunate si incredibile: poate ca o biserica a fost ctitorita de un mare voievod, dupa ce a iesit biruitor din vreo lupta; alta ridicata cu rabdare si multa munca de vreun calugar smerit, ca sa traiasca retras, in liniste si rugaciune; sau poate fi o bisericuta din mijlocul unui sat, construita de toti oamenii din preajma locului, unde fiecare a contribuit cu ce a putut; unii au dat bani, altii au adus mnateriale, iar cei mai priceputi si in putere au venit cu mic, cu mare sa ajute la ridicarea ei.
Fiecare biserica are o poveste plina de invataminte. Intrebati pe preot sau pe batranii locului, aflati care este povestea ei! Veti pleca de acolo cu mult folos in suflet.
"Atunci a grait Dumnezeu si a zis: ... sa-mi faci lacas sfant si voi locui in mijlocul oamenilor!" - Biblia.
Icoana este o fereastra deschisa spre cer, un lucru binecuvantat si plin de har. Este imaginea Domnului nostru Iisus Hristos, a Maicii Domnului sau a unui sfant. Privind icoanele ne aducem aminte cum ar trebui sa fie de fapt; asemenea sfintilor, adica buni, sinceri, avand in toate credinta si dragoste.
Icoana difera foarte mult de un tablou sau o fotografie, caci ea ne arata si cum este sufletul sfantului, nu doar trupul sau. Sfintii sunt totdeauna modesti si slabi, aratandu-ne astfel smerenia si simplitatea vietii lor, indemnandu-ne sa traim si noi in cumpatare, cu masura si chibzuiala in tot ce facem.
In icoane, fruntea sfintilor este foarte inalta, simbolizand intelepciunea. Ochii sunt mari, caci sfantul vede mai mult decat noi, el cunoaste si adevarurile din lumea de dincolo: ingerii si demonii, raiul si iadul. In schimb, nasul este foarte subtire, gura foarte mica, iar urechile de cele mai multe ori, nici nu se vad. Nasul, gura si urechile reprezinta simturile noastre (miros, gust, auz), care ne leaga de lumea de aici. La sfinti ele sunt reprezentate simplu, abia schitate, deoarece sfantul nu mai este asa de legat de lumea aceasta, sufletul sau fiind atat de aproape de cer.
Icoana e ca o carte deschisa, pe care oricine o poate "citi", ca o poezie plina de simboluri si metafore, ce-ti incanta si ochii, si inima.
"Icoana este imaginea adevarului" - Sfantul Teodor Studitul
Materialul numit Kevlar a fost inventat de catre Stephanie Kwolek. Aceasta era responsabila de creare unor fibre usoare din care sa se poata confectiona pneuri. Intr-o zi a amestecat niste elemente chimice, iar rezultatul a fost un amestec neasteptat. Materialul rezultat a fost numit Kevlar, un material de cinci ori mai rezistent ca otelul si este folosit in componenta vestelor antiglont.
Bulimia este tulburarea emotionala manifestata prin exces alimentar (uneori pana la "refuzul gastrointestinal") urmat imediat de voma, cel mai frecvent, voma fiind provocata. In fapt, bulimia este o manifestare a refuzului interior de alimentare.
Cuvantul "Apostol" inseamna "trimis". El priveste in primul rand pe cei doisprezece Apostoli, care au fost trimisi la propovaduire de Insusi Domnul nostru Iisus Hristos. Acestia sunt: Petru si Andrei, Iacov si Ioan, Filip si Vartolomeu, Toma si Matei, Iacov al lui Alfeu si Levi, ce se zice Tadeu, Simon Cananeul (Zilotul) si Iuda Iscarioteanul (Matei 10, 2-4; Luca 6, 14-15; Faptele Apostolilor 1, 13). Acesta din urma, dupa tradarea si moartea Mantuitorului, a fost inlocuit cu Matia (faptele Apostolilor 1, 16; 23-26).
"Apostol", in intelesul deplin al cuvantului, este si Sfantul Pavel, chemat in chip minunat pe drumul Damascului.
"Apostoli" sunt si cei saptezeci (si doi), a caror misiune e descrisa pe larg la Luca 10, 1-14, apoi cei trecuti de Sfantul Apostol Pavel in lista celor invredniciti de darurile duhovnicesti (1 Corinteni 12, 28), cei notati in Scrierile Parintilor Apostolici si in intelesul mai larg, multi dintre cei care, mai tarziu, au contribuit la crestinarea popoarelor pagane.
Orice biserica sau manastire a fost inaltata de cineva, numit ctitor sau fondator.
Ctitorul este cel care a avut initiativa de a ridica sfantul lacas si care a facut tot ce a putut pentru construirea lui. Dar tot ctitor se numeste si cineva care a reconstruit o biserica veche, afectata de trecerea timpului, inzestrand-o cu cele necesare.
Oriude veti merge, la tot pasul, se va ivi in calea voastra si o biserica. Poate fi o catedrala impunatoare din mijlocul unui oras agitat sau in schit micut si simplu, uitat de timp, undeva in creierii muntilor; poate fi bisericuta mica din satul bunicilor sau cea mai mandra manastire, de care toata lumea a auzit. Oricare dintre ele ar fi, apropie-te si trece-i pragul. Intreaba cine a construit-o si in ce imprejurari. Vei afla lucruri minunate si incredibile: poate ca o biserica a fost ctitorita de un mare voievod, dupa ce a iesit biruitor din vreo lupta; alta ridicata cu rabdare si multa munca de vreun calugar smerit, ca sa traiasca retras, in liniste si rugaciune; sau poate fi o bisericuta din mijlocul unui sat, construita de toti oamenii din preajma locului, unde fiecare a contribuit cu ce a putut; unii au dat bani, altii au adus mnateriale, iar cei mai priceputi si in putere au venit cu mic, cu mare sa ajute la ridicarea ei.
Fiecare biserica are o poveste plina de invataminte. Intrebati pe preot sau pe batranii locului, aflati care este povestea ei! Veti pleca de acolo cu mult folos in suflet.
"Atunci a grait Dumnezeu si a zis: ... sa-mi faci lacas sfant si voi locui in mijlocul oamenilor!" - Biblia.
Icoana este o fereastra deschisa spre cer, un lucru binecuvantat si plin de har. Este imaginea Domnului nostru Iisus Hristos, a Maicii Domnului sau a unui sfant. Privind icoanele ne aducem aminte cum ar trebui sa fie de fapt; asemenea sfintilor, adica buni, sinceri, avand in toate credinta si dragoste.
Icoana difera foarte mult de un tablou sau o fotografie, caci ea ne arata si cum este sufletul sfantului, nu doar trupul sau. Sfintii sunt totdeauna modesti si slabi, aratandu-ne astfel smerenia si simplitatea vietii lor, indemnandu-ne sa traim si noi in cumpatare, cu masura si chibzuiala in tot ce facem.
In icoane, fruntea sfintilor este foarte inalta, simbolizand intelepciunea. Ochii sunt mari, caci sfantul vede mai mult decat noi, el cunoaste si adevarurile din lumea de dincolo: ingerii si demonii, raiul si iadul. In schimb, nasul este foarte subtire, gura foarte mica, iar urechile de cele mai multe ori, nici nu se vad. Nasul, gura si urechile reprezinta simturile noastre (miros, gust, auz), care ne leaga de lumea de aici. La sfinti ele sunt reprezentate simplu, abia schitate, deoarece sfantul nu mai este asa de legat de lumea aceasta, sufletul sau fiind atat de aproape de cer.
Icoana e ca o carte deschisa, pe care oricine o poate "citi", ca o poezie plina de simboluri si metafore, ce-ti incanta si ochii, si inima.
"Icoana este imaginea adevarului" - Sfantul Teodor Studitul
Biblia ortodoxa are pe ea crucea si binecuvantarea ierarhului tarii.Ea este ca un ghid de calatorie pentru credinciosi.Unele biblii/ghiduri au harta exactă şi completă, altele sunt intenţionat scrise greşit, ca să-i rătăcească pe călători de pe drumul lor.